lördag 15 januari 2011

Saknar dig Peter!


Min Starka mamma


Min mamma är så stark

det säger faktiskt alla.

Men i sin ensamhet om natten har

jag sett hennes tårar falla.


Under sömnlösa nätter

kommer jag tassande på tå.

Hon vet inte att jag är där

för att hjälpa henne förstå.


Lika ändlöst som strandens vågor

och hennes smärta...

Jag vakar över min starka mamma

som alltid bär mig i sitt hjärta


Hon bär ett leende,

ett leende som hon tror hon döljer.

Men genom Himlens dörr

ser jag tårarna som följer


Min mamma försöker hantera döden

för att hålla mig kvar.

Men alla som känner henna vet

att det är den enda möjligheten hon har.


När jag vakar över min starka mamma...

genom Himlens öppna dörr

försöker jag förklara att änglarna skyddar mig

nu som h0n gjorde förr.


Men jag vet att det inte hjälper

eller lättar bördan hon bär.

Har du möjlighet, gör ett besök..

och visa att du håller henne kär.


Vad hon en säger..

hur hon än mår,

Min mamma har ett

hjärta fullt av sår

3 kommentarer:

  1. Oh så fint!

    Älskar Dej!

    SvaraRadera
  2. Man blir alldeles varm varje gång man läser den och tänker på din goa unge!!! De orden kunde precis lika gärna varit skriivna av Peter. Men så tror jag också att det är han som hjälpt dej hitta den.

    SvaraRadera